آموزشگاه آرایشگری مردانه دارالفنون

کانتورینگ صورت مردان

کانتورینگ صورت مردان به عنوان یکی از تکنیک‌های آرایشی توجه زیادی را به خود جلب کرده است. این تکنیک ابتدا در گریم‌های سینمایی مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما امروزه در بیشتر آرایشگاه‌ها و همچنین سالن‌های زیبایی رواج یافته است. کانتورینگ صورت مردان که با نام زاویه‌سازی و مادلینگ نیز شناخته می‌شود،

به کمرنگ‌تر جلوه دادن نقاط ضعف صورت کمک خواهد کرد. چنانچه این تکنیک توسط افراد حرفه‌ای انجام شود، نقاط ضعف موجود در صورت به خوبی پوشانده شده و به سختی نیز دیده خواهند شد.

هر یک از ما با ویژگی‌های خاصی متولد شده‌ایم و همه شبیه یکدیگر نیستند. برخی از ویژگی‌هایی که در صورت افراد وجود دارد ممکن است با فاکتور‌های زیبایی مطابقت نداشته باشد.

به طور مثال، فردی که پیشانی‌اش بلند است، شاید دوست داشته باشد که برای شرکت در یک جشن یا مراسم از ارتفاع پیشانی خود کم کند. انجام این کار با استفاده از تکنیک کانتورینگ امکان‌پذیر خواهد بود. آیا در مورد مراحل کانتورینگ صورت مردان چیزی می‌دانید؟ در این محتوا، دارالفنون قصد دارد تا به این سؤال پاسخ دهد. در ادامه همراه ما بمانید.

منظور از کانتورینگ چیست؟

کانتورینگ یا همان مادلینگ به تکنیکی گفته می‌شود که اعمال آن به وسیله یک فرد حرفه‌ای می‌تواند عیوب موجود در چهره را تا حدی پوشش داده و بکاهد. کانتورینگ صورت به روش‌های مختلفی انجام می‌شود.

در حقیقت، در تکنیک کانتورینگ صورت مردان به روش گریم از لوازم آرایشی برای زیباتر‌سازی چهره استفاده می‌شود. در این تکنیک، آرایشگر یا گریمور با ایجاد سایه در نقاطی از صورت که نیاز به اصلاح دارد، تلاش می‌کند تا چهره‌ای دلخواه برای فرد ایجاد کند. کانتورینگ صورت مردان به روش‌های زیادی انجام می‌شود. مسلماً هر چه مهارت فرد بیشتر باشد، انجام این کار بدون نقص و ماهرانه‌تر انجام خواهد شد.

چند نوع کانتورینگ صورت وجود دارد؟

کانتورینگ با جراحی چگونه صورت می‌پذیرد؟

کانتورینگ با جراحی یکی از روش‌های کانتورینگ صورت مردان است و به منظور زاویه‌سازی صورت انجام می‌شود. البته این روش در کنار مزایایی که دارد، معایبی را با خود به همراه خواهد داشت. دوران بهبودی برای بهبود زخم‌ها طولانی است و فرد برای انجام عمل جراحی باید تحت بیهوشی قرار گیرد که عواقب خاص خود را به همراه دارد.

کانتورینگ با تزریق ژل چگونه صورت می‌پذیرد؟

برای انجام کانتورینگ با تزریق ژل، نیازی به جراحی و بیهوشی نیست. این روش به‌عنوان یکی از تکنیک‌های کانتورینگ صورت مردان به صورت دائمی نبوده و نیاز است که فرد متقاضی هر چند وقت یکبار آن را تمدید کند. این روش هیچ زخمی بر روی صورت به جای نمی‌گذارد و فرد هیچ دردی را احساس نخواهد کرد. پزشک در این روش چانه را برجسته، تیز و یا بلند می‌کند.

کانتورینگ از طریق لیفت با نخ چگونه صورت می‌پذیرد؟

در این روش که برای زاویه‌سازی صورت به کار گرفته می‌شود، پزشک از نخ لیفت قابل جذب استفاده می‌کند. این نخ‌ها در لایه زیرین پوست قرار داده می‌شود و بدین ترتیب باعث کشیده شدن پوست و افزایش زیبایی صورت خواهند شد.

کانتورینگ صورت با تزریق چربی چگونه صورت می‌پذیرد؟

کانتورینگ صورت مردان با تزریق چربی، یکی از روش‌های طبیعی است که به منظور خوش فرم کردن صورت انجام می‌شود. در این روش، چربی شکم، ران و پهلوی فرد برداشته شده و با استفاده از سوزن مخصوص به پوست تزریق شده و زیبایی طبیعی برای فرد ایجاد خواهد کرد.

کانتورینگ با تزریق بوتاکس چگونه صورت می‌پذیرد؟

در این روش از کانتورینگ صورت مردان که با تزریق ماده‌ای به نام بوتاکس انجام می‌شود، چین و چروک صورت به طور کامل از بین می‌رود. البته از این روش برای بالا بردن بینی و لب و افتادگی پلک نیز استفاده می‌شود. تزریق بوتاکس از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و لازم است که تحت نظر یک فرد متخصص انجام شود تا از عواقب ناخوشایندی که ممکن است در آینده رخ دهد، جلوگیری گردد.

کانتورینگ صورت با آرایش گریم چگونه صورت می‌پذیرد؟

کانتورینگ صورت مردان با گریم که در این محتوا بیشتر به آن پرداخته شده، زاویه‌سازی صورت با استفاده از گریم است. این روش کاملاً موقتی بوده و از مزایای آن می‌توان به غیر تهاجمی بودن آن اشاره کرد. کانتورینگ صورت مردان با گریم بدون تزریق و جراحی و فقط با چند ابزار و مواد آرایشی انجام می‌شود. این روش برای افرادی که می‌خواهند در مراسمی چند ساعته شرکت کنند گزینه بسیار مناسبی است.

در کانتورینگ از طریق گریم، آرایشگر یا گریمور از کرم استفاده می‌کند و عیوب صورت را پوشانده و نقاط قوت آن را نیز برجسته می‌کند.

مراحل انجام کانتورینگ صورت مردان کدامند؟

در این قسمت از محتوا، قصد داریم تا مراحل انجام کانتورینگ صورت مردان را ارائه دهیم.

مرحله ۱: انتخاب نوع و رنگ مواد آرایشی

مرحله اول از کانتورینگ صورت مردان به انتخاب مواد آرایشی اختصاص دارد. این مرحله یکی از اساسی‌ترین مراحلی است که باید با دقت انجام شود. انجام یک کانتورینگ بی‌عیب و نقص وابستگی زیادی با این مرحله دارد. برای انجام کانتورینگ صورت مردان، باید از کرم پودر استفاده شود.

رنگی که برای کرم پودر نیز انتخاب می‌شود مسلماً باید با رنگ پوست فردی که قرار است کانتورینگ بر او اجرا شود، تطابق داشته باشد. وسیله آرایشی دیگری که برای انجام کانتورینگ صورت مردان نیاز است، استیک‌های تیره می‌باشد. این استیک‌ها برای تیره کردن نواحی از صورت به کار گرفته می‌شوند. یک برس کابوکی وسیله دیگری است که در حین انجام کانتورینگ باید کنار دست داشته باشید.

مرحله ۲: استفاده از کرم آبرسان و مرطوب‌کننده پوست

در این مرحله باید نسبت به آبرسانی پوست اقدام شود. به خاطر داشته باشید که قبل از انجام کانتورینگ صورت مردان، این مرحله حتماً اجرا شود. شاید بپرسید که چرا نیاز است که پوست قبل از کانتورینگ آبرسانی شود؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که آبرسانی باعث پخش شدن راحت‌تر مواد آرایشی بر روی پوست می‌شود.

برای این کار، بهتر است از برند‌هایی که دارای کیفیت خوب و بالایی هستند استفاده کنید تا در نهایت کاری با کیفیت ارائه دهید.

مرحله ۳: به کارگیری فونداسیون

شاید با خود فکر کنید که فونداسیون همان چیزی است که در ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر ساختمان‌سازی، واژه فونداسیون در گریم و آرایش نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. منظور از این کلمه این است که قبل از انجام هر کاری، باید از کرم پودری که همرنگ پوست است به عنوان فونداسیون استفاده شود. این کرم پایه‌ای برای آرایش و یا گریم محسوب می‌شود و مهم است که رنگ آن با دقت انتخاب شود.

سپس، کرم پودر باید با استفاده از بیوتی بلندر در تمامی قسمت‌های پوست پخش شود. توجه داشته باشید که تمامی قسمت‌های صورت از پیشانی تا گونه و چانه باید با یک لایه بسیار نازک از فونداسیون پوشانده شوند. با انجام این کار، ناهمواری‌های موجود در پوست محو شده و کانتورینگ صورت مردان نیز به خوبی انجام خواهد شد.

مرحله ۴: به کارگیری کانسیلر

کانسیلر از جمله لوازمی است که در کار کانتورینگ صورت مردان از محبوبیت زیادی در بین آرایشگران برخوردار است. کانسیلر در محو کردن تیرگی زیر چشم نقش بسزایی ایفا می‌کند. کانسیلر با شماره‌های مختلفی از تیره گرفته تا روشن موجود است.

یک گریمور یا آرایشگر با تجربه به‌ خوبی می‌داند که از کدام رنگ و یا چه شماره‌ای برای پوست استفاده کند. در حالت کلی، رنگ کانسیلری که گریمور انتخاب می‌کند باید ۱ تا ۲ درجه از رنگ پوست روشن‌تر باشد. رنگ روشن در مواقعی استفاده می‌شود که نیاز است آن قسمت از صورت بیشتر دیده شود و بنابراین نقاط قوت چهره بیشتر نشان داده می‌شود.

در صورتی که بخواهید قسمت‌هایی از چهره را کمرنگ‌تر جلوه دهید، می‌توانید از کانسلیر تیره‌تر استفاده کنید. از دیگر کاربرد‌های کانسیلر تیره می‌توان به زاویه‌سازی فک و یا گونه اشاره کرد.

مرحله ۵: برجسته‌سازی

در این مرحله از کانتورینگ صورت مردان، برجسته‌سازی با ایجاد سایه و نور بر روی چهره انجام می‌شود. برای انجام این کار، آرایشگر و یا گریمور با استفاده از کانسیلر قسمت‌هایی از چهره را برجسته می‌کند.

مرحله ۶: فیکس نمودن کانتورینگ صورت مردان

در این مرحله لازم است که آرایشگر از اسفنج کانتورینگ استفاده کند. با استفاده از این اسفنج و ماساژ و ضربات آرام به نقاطی که کانسیلر شده‌اند، می‌توان کانسیلر‌ها را بر روی پوست محو کرد. چنانچه می‌خواهید سایه طبیعی‌تری داشته باشید، بهتر است ضرباتی آرام را بر روی پوست اعمال کنید.

نکات مهم برای کانتورینگ صورت مردان کدامند؟

یکی از نکات مهمی که قبل از کانتورینگ صورت مردان بهتر است از آن آگاه باشید این است که باید این کار را به خوبی تمرین کنید. با انجام تمرینات مکرر است که متوجه خواهید شد کدام نوع کانتورینگ برای چه فرم و چهره‌ای مناسب است. با تمرین زیاد بر روی کار تسلط بیشتری خواهید داشت.

از دیگر نکات مهمی که باید برای کانتورینگ صورت مردان به خاطر داشته باشید، این است که به اطلاعات و دانش کافی در مورد فرم‌های مختلف صورت و همچنین فاکتور‌های زیبایی دسترسی داشته باشید.

بعد از همه این کار‌ها نوبت به انجام کانتورینگ می‌رسد. به خاطر داشته باشید که قبل از کانتورینگ صورت مردان، حتماً باید صورت با شوینده‌های مناسب پوست شستشو داده و سپس با آب ولرم آب‌کشی شود. در صورتی که کانتورینگ بدون شستشو و پاکسازی انجام شود، نتیجه مطلوبی به دست نخواهد آمد و مطمئناً کانسیلر و کرم پودر به خوبی روی پوست نمی‌نشیند.

کانتورینگ صورت مردان بر اساس فرم صورت چگونه است؟

در این قسمت قصد داریم به کانتورینگ صورت مردان با توجه به فرم صورتشان بپردازیم.

کانتورینگ صورت گرد

منظور از صورت گرد، فرمی از صورت است که دارای طول و عرض یک اندازه‌ای بوده، در حالی که فاقد زاویه می‌باشد. حاشیه صورت گرد به صورت یک دست و بدون گوشه است. همچنین زاویه بسیار نامحسوسی در ناحیه استخوان فک، شقیقه و گونه‌ها دیده می‌شود.

برای کانتورینگ صورت مردان که فرم گردی دارد، ابتدا باید سطح گونه‌ها با استفاده از یک فرچه هایلایت شود. به منظور زیبا نشان دادن لب‌ها، باید قسمت میانی لب بالا نیز روشن شود. سپس با استفاده از یک فرچه، روی بینی را هایلایت‌زده و قسمت داخلی چشم را نیز روشن کنید.

در مرحله بعد باید قسمت بالای گونه، سایه تیره‌زده شود. همچنین لازم است که کناره ابرو و پیشانی نیز تیره شود. حالا باید قسمت پایین و بالای ابرو هایلایت شده و به سمت پیشانی کشیده شود. سپس با استفاده از سایه تیره، روی خط فک را تیره‌تر نمایید. برای این که قسمت‌هایی از بدن مانند گردن، کنار شقیقه و فک لاغر‌تر نشان داده شود، لازم است که سایه تیره استفاده شود.

کانتورینگ صورت مربعی

صورت مربعی نیز مانند صورت گرد از طول و عرض یکسانی برخوردار است. تنها تفاوت بین صورت گرد و مربعی در زاویه‌دار بودن صورت مربعی در کناره‌ها است. در این قسمت به آموزش کانتورینگ صورت مردان که از فرم مربعی برخوردارند می‌پردازیم.

ابتدا باید با استفاده از کانسیلر، پف و تیرگی زیر چشمان پوشش داده شود و محو شود. در تکنیک کانتورینگ صورت مردان، زاویه‌های صورت مربعی باید از بین برده شود

. برای انجام این کار باید از کرم پودر که سه درجه تیره‌تر از پوست است، استفاده شود. کرم پودر تیره‌تر باید اطراف پیشانی، فک، چانه و روی استخوان گونه ‌زده شود. برای دو طرف پیشانی نیز باید از کانتور استفاده شود. سپس زیر استخوان گونه را کانتور کرده و فک و چانه را با استفاده از کانسیلر تیره کانتور کنید.

سپس باید روی بینی و میان گونه‌ها با استفاده از یک کرم پودر رنگ روشن‌تر، روشن شود. پس از آن باید مثلث زیر چشم‌ها تا قسمت بالای استخوان هایلایت شود. در مرحله بعد لازم است تا سه گوش مابین ابرو‌ها نیز هایلایت شود. در صورتی که می‌خواهید کانتورینگ طبیعی‌تر به نظر برسد، باید با استفاده از یک اسفنج فاصله بین رنگ‌های تیره و روشن نیز محو شود.

کانتورینگ صورت بیضی

در این مدل از صورت، طول گردی یک و نیم برابر از عرض بیشتر است. صورت بیضی کشیده‌تر است و عرض پیشانی با استخوان فک برابر می‌باشد. در کانتورینگ صورت مردان که فرم صورتشان بیضی شکل است، پیشانی باید کوچک‌تر نشان داده شود و بنابراین بر مرکز صورت متمرکز می‌شود.

برای شروع، کرم پودر را بر روی صورت بزنید. سپس قلموی آغشته به کانتور تیره‌تر را ‌زده و قسمت رویش مو را تشخیص دهید. با استفاده از یک قلم، کرم پودر باید محو شود.

به منظور برجسته کردن گونه‌ها، نیاز است که از کرم پودر با درجه تیرگی بیشتر استفاده کنید. با استفاده از قلمو، یک خط باریک از گوشه لب به سمت گوش کشیده و با انجام این کار خط گونه برجسته‌تر خواهد شود. حالا باید کرم پودر را با استفاده از اسفنج مخصوص محو کرده و با به کارگیری یک پنکیک کار را تمام کنید.

کانتورینگ صورت کشیده

صورت کشیده یا لاغر فرمی از صورت است که طول بیشتری در مقایسه با عرض دارد. استخوان‌های برجسته گونه و کشیده بودن چانه نشان دهنده یک صورت کشیده یا لاغر می‌باشد. افرادی که پیشانی بلندی دارند نیز به صورت کشیده معروف هستند. در این فرم از صورت، عرض گونه، پیشانی و فک یکسان است.

برای کانتورینگ صورت مردان که حالتی کشیده دارد، باید ابتدا با یک کرم پودر تمام پوست را پوشش دهید. سپس رویش خط مو در پیشانی با استفاده از یک فرچه سایه‌زده شود تا فرم صورت بهتر مشاهده شود.

در صورتی که قصد برجسته کردن گونه را داشته باشید، از کنار گوش تا میان گونه‌ها باید سایه‌زده شود و برای زیباترساختن گونه، می‌بایست برجستگی گونه‌ها هایلایت‌زده شود.

اگر دوست داشته باشید که چانه را کوچکتر نشان دهید، با یک خط عمودی روی آن بکشید. با کشیدن هایلایت بر زیر پف چشم‌ها نیز می‌توان پف و تیرگی زیر چشم را کاهش داد. اگر دوست داشته باشید که بینی را باریک‌تر و کوچکتر نشان دهید، باید بر روی تیغه آن یک خط صاف بکشید. در مرحله آخر نیز باید تمامی کرم پودر و کانتور را با استفاده از یک اسفنج به آرامی پخش و محو کنید به منظور تثبیت کانتورینگ صورت مردان، باید از پنکیک استفاده شود.

چه ابزار‌هایی برای کانتورینگ صورت مورد نیاز هستند؟

از جمله ابزار‌هایی که برای کانتورینگ صورت مردان مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توان به کرم کانتور و کرم پودر اشاره کرد. استفاده از کرم پودر باعث تثبیت بهتر کار خواهد شد.

از دیگر ابزار‌هایی که برای این کار مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پرایمر: از پرایمر به منظور کاهش و پوشاندن چین و چروک‌ها و همچنین جوش مورد استفاده می‌گیرد.

کرم پودر کانتورینگ: به منظور پوشاندن قرمزی‌هایی که اطراف صورت وجود دارند به کار گرفته می‌شود.

پنکیک: در فرایند کانتورینگ صورت مردان، از پنکیک برای تثبیت و فیکس کردن کار استفاده می‌شود.

کانسیلر: از کانسیلر به منظور پوشاندن تیرگی‌هایی که اطراف چشم وجود دارد استفاده می‌شود.

هایلایتر: از دیگر ابزار‌های کانتورینگ صورت مردان می‌توان به براش‌های کانتورینگ اشاره کرد.

توصیه می‌شود که به منظور افزایش کیفیت کار از برند‌ها و محصولات با کیفیت خریداری و استفاده شود.

سخن پایانی

روش‌های زیادی برای کانتورینگ صورت مردان وجود دارد که کانتورینگ با گریم یکی از آن‌ها محسوب می‌شود. کانتورینگ صورت مردان با استفاده از گریم و چند ابزار به فرد کمک می‌کند تا عیوب صورت را پوشانده و نقاط قوت آن را برجسته سازد. آموزشگاه دارالفنون با در اختیار داشتن کادر مجرب دوره‌های گریم و کانتورینگ را برگزار می‌کند و مهارت انجام کار را به متقاضیان محترم می‌آموزد.

مقالات جذاب

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها